2024. július 27., szombat
19.4 C
Budapest

​MTÜ: a magyar turizmus az atlétikai világbajnokság egyik legnagyobb nyertese

​Minden előzetes várakozást felülmúltak az augusztus 19. és 27. között Budapesten megrendezett Atlétikai Világbajnokság turisztikai eredményei.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a verseny ideje alatt több mint 170 ezer vendég, majd 460 ezer vendégéjszakát töltött el a fővárosban. A világ harmadik legnagyobb sporteseményének számító rendezvény ideje alatt a szállások jelentős része megtelt, a szállodák szobakapacitás-kihasználtsága átlagosan 80% feletti volt a világbajnokság napjaiban. A szállodai vendégéjszakák 71%-át a 4 és 5 csillagos hotelekben töltötték a turisták. A kiemelkedő érdeklődés hatására a szálláshelyi bevételek 2022 azonos időszakához képest több mint a kétszeresükre nőttek.

A világ szinte minden tájáról érkeztek versenyzők és turisták az Atlétikai Világbajnokság alatt Magyarországra. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint ez idő alatt mintegy 200 országból utaztak a budapesti szálláshelyekre, a vendégéjszakák 85%-át a nemzetközi turisták adták. Tavalyhoz képest közel 38%-kal érkezett több külföldi látogató ezekben a napokban. Szinte minden kontinensről jöttek érdeklődők, azonban a legtöbben a legnagyobb küldőpiacokról utaztak Budapestre: az összes külföldi vendégéjszaka közel 9%-át a britek, 9%-át a németek, 8%-át pedig az olasz vendégek foglalták le, de szép számmal fogadtak amerikai, izraeli, spanyol, lengyel és francia utazókat is a szálláshelyek. Emellett a világverseny a hazai turistákat is a fővárosba csábította: 2022-höz képest a belföldi vendégéjszakák száma 22%-kal nőtt a verseny ideje alatt.

A forgalom több mint felének a szállodák örülhettek, de nem panaszkodhattak a főváros magán- és egyéb szálláshelyei sem, a vendégéjszakák 34%-át ők könyvelhették el. A kiugró nemzetközi érdeklődés a szállodák forgalmát 32%-kal, a magánszállásokét 44%-kal emelte meg a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az NTAK adatai alapján látható, hogy a világverseny kilenc napja alatt a budapesti szállodák közel teltházzal üzemeltek, a négycsillagos egységekben például a foglaltság elérte a 83%-ot. Az öt- és négycsillagos házak kihasználtsága pedig a fővárosban 10, illetve 18 százalékponttal múlta felül a tavalyi értékeket.

„A sikeres vb-rendezés egyúttal újabb kiváló referencia hazánknak, ami további világversenyek elnyeréséhez segíthet hozzá bennünket. A rendezvényipar leggyorsabban növekvő szegmense a sport. Ezen a piacon hazánk kiváló esélyekkel tekinthet az elkövetkező évekre. Ezt azért is fontos szem előtt tartani, mert a sportesemények látogatói jellemzően hosszabb időt töltenek, többet költenek, és minőségi szolgáltatásokat vesznek igénybe. Mindezek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a turizmus az Atlétikai Világbajnokság egyik legnagyobb nyertese” – hangsúlyozta Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A nagy presztízsű világverseny alatt a szállodai szobák még a főszezonban megszokotthoz képest is magasabb árakon keltek el. A vb-t megelőző héthez képest közel 15%-kal nőtt az átlagos szállodai szobaár a fővárosban. Mindez azt eredményezte, hogy a világbajnokság idején megduplázódtak a szálláshelyi bevételek az előző év azonos időszakához képest, így szinte elérték a 14 milliárd forintot, ami reálértéken is 73%-os növekedést jelent.

További információ:

A Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

További információ: igyutazunk.hu

Legfrissebb

Színházban és gasztronómiában is otthon van a BudaPasta alapítója

Endrődy Krisztián a Jordán Tamás alapította szombathelyi Weöres Sándor Színháznak volt hosszú ideig oszlopos tagja, de gyakran láthattuk televíziós produkciókban is. Pár évvel ezelőtt...

Soha ennyien nem nyaraltak Magyarországon, mint idén

Az első 200 napban és a vakáció kezdete óta is több vendéget fogadtak a szálláshelyek, mint a tavalyi rekordévben. Az év első kétszáz napjában a...