Az eddig is drága tarifa tovább nő, ezzel az átlagfizetés-taxidíj arányt illetően a legdrágább városok közé emelkedik a magyar főváros.
Az alapdíj 1000 (ezer!) forintra nő, a kilométerdíj 400 forint lesz, plusz a percdíj percenként száz forinttal emeli még az utazás árát.
Ehhez a taxik elérését tekintve igen gyenge szolgáltatás társul, aki sokat taxizik, tapasztalhatja, hogy nem csak csúcsidőben fordul elő gyakran, hogy nincs autó, vagy rendkívül sokat kell rá várni.
Mindez nem azt jelenti, hogy a taxisok hibásak bármiért, hanem az, hogy értelmetlen a rendszer. A taxisoknak annyi sok felesleges feltételnek kell megfelelniük, amit persze mind kénytelenek az ügyféllel megfizettetni.
Persze a felháborító helyzetre lenne több megoldás is, ezeket külön cikkben mutatjuk majd be.
A budapesti utasokra kiható változás lesz majd még valószínűleg, hogy a taxidrosztokon kívül is lehet világító szabadjelzővel várakozni.