2024. december 10., kedd
4.7 C
Budapest

Rémálom az alagútban: a Duna alatt rekedtek az utasok a 2-es metróban Buda és Pest között

Az utasokkal teli szerelvény csaknem negyven percet állt a Batthyány tér és a Kossuth Lajos tér megállók között. Az embereket sokáig nem tudták leengedni a járműről, de ők nyugodtak voltak, és pánikhangulat sem alakult ki. 

Leállt a budapesti 2-es metró közlekedése csütörtök reggel. Több órán keresztül a teljes vonalon autóbuszokkal kellett pótolni a kieső járműveket azok után, hogy egy szerelvény a Duna alatt, a Batthyány tér és a Kossuth Lajos tér megálló között az alagútban rekedt.

Az utasokat a tűzoltók segítségével szállították ki. Karácsony Gergely főpolgármester szerint a hibát a Deák téri állomáson történt elektromos zárlat okozta. A BKK nem sokkal 10 óra után közölte, hogy helyreállt a 2-es metró közlekedése.

Leállt a 2-es metró forgalma csütörtökön, negyed nyolc után a reggeli csúcsforgalomban. A BKK Infó honlapja szerint a problémát járműhiba okozta. A BKK nem sokkal 10 óra után arról tájékoztatott, hogy a 2-es metró közlekedése helyreállt.

A teljes vonalon autóbuszos pótlással oldották meg a problémát, ami a Batthyány tér állomást egyik irányban sem érintette, az Örs vezér tere felé pedig a Kossuth tér állomást sem.

A Kossuth tér irányából 7 óra 50 perc körül érkeztek meg a tűzoltók és elkezdődött az utasok kiszállítása az alagútból.

A katasztrófavédelem azt közölte az MTI-vel, hogy füst volt a 2-es metró Deák téri megállójában, ezért a tűzoltók kikísérik az utasokat az állomásról. Hozzátették, hogy egy biztosíték hibásodott meg, amihez a fővárosi hivatásos tűzoltók vonultak ki.

„Áramellátási hiba történt november 28-án reggel az M2-es metró vonalán. A problémát a jelenlegi információk szerint egy meghibásodott kapcsolószekrény okozta. A helyszínen a BKV és a tűzoltóság szakemberei vizsgálják az eset körülményeit. Az M2-es metró helyett a teljes vonalon pótlóbusz közlekedik. Személyi sérülés nem történt” – számolt be az Index megkeresésére a BKK.

Hozzátették, hogy a teljes metróvonal váratlan, azonnali pótlása komoly erőforrásokat igényel, így más vonalakról is szükséges az autóbuszok átcsoportosítása. A történtek miatt „apróbb kellemetlenséget okozhat az utasoknak egy-egy jármű kivonása a vonalról.”

Legfrissebb

II. kerületiek is részt vettek a világtörténelem egyik legnagyobb csatájának újrajátszásában

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró ezúttal Austerlitzbe, a napóleoni csata helyszínére kalauzolta el a Világszám hallgatóit. A napóleoni csata újrajátszása Austerlitzben...

A II. kerületi Thinwood is bekerült a Magyar Divat & Design...

Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) együttműködésében megvalósuló, negyedik Gyártó Mentorprogram, amelyben idén 11 hazai textil-és...