2024. november 23., szombat
4.1 C
Budapest

​A főszezon félidejében országosan is jól teljesít a turizmus

A nyár elejétől július közepéig közel 2,7 millió vendéget és több mint 6,7 millió vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi szálláshelyeken. A vendégek száma 3%-kal bővült, és a vendégéjszakáké is a tavalyi főszezon felénél mért érték felett alakult.

A külföldiek eddig már 16%-kal több éjszakát töltöttek és 28%-kal többet költöttek nálunk, mint tavaly ilyenkor. Augusztus végéig pedig további 3,6 millió éjszaka foglalás látszik a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban, ezek több mint kétharmada – 2,7 millió ‒ vidéki szálláshelyekre szól.

Júniusban a Magyarországon pihenő vendégek száma elérte az 1,6 milliót, ami közel 4%-kal múlta felül az előző évi júniusi eredményeket. Az eltöltött 4 millió vendégéjszaka pedig megközelítette a tavalyi év számaitA júniusi 900 ezer hazai vendégszám már 2%-kal meghaladta a 2019-es rekordévét a hazai szálláshelyeken, az általuk eltöltött 2,2 millió vendégéjszaka pedig elérte a járvány előtti szintet. Tavalyhoz képest negyedével több, közel 700 ezer külföldi turistát fogadtunk, vendégéjszakáik száma így 14%-kal múlta felül a 2022 júniusában mért értéket.

Bíztató a folytatás a nyári szezon első felét nézve is. A június elejétől július közepéig mért vendégéjszaka-forgalom a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a tavalyi szint felett alakult. A nyár félidejénél járva eddig valamivel kevesebb hazai vendég pihent a szálláshelyeken, amit viszont ellensúlyozott a külföldi turisták rohama. Külföldről 22%-kal többen érkeztek, mint 2022 azonos időszakában, így nyáron eddig összességében közel 3%-kal több vendégnek örülhettek a hazai szálláshelyek.Az egynapos látogatók száma is kiemelkedő, 33%-os növekedést mutatott.

A vendégéjszakák közel háromnegyedét a vidéki Magyarország szálláshelyein regisztrálták, ahol a magyarok mellett a német, cseh és lengyel turisták töltötték a legtöbb éjszakát ezen a nyáron is. A német vendégéjszakák száma közel 10%-kal, a cseheké és lengyeleké pedig közel 15%-kal nőtt a tavalyi eredményekhez képest. A legnagyobb mértékű küldőpiaci növekedést Dél-Korea, Izrael, az Amerikai Egyesült Államok, Hollandia és Belgium esetében tapasztalható. A hazai turisták kedvence Siófok, Balatonfüred, Hajdúszoboszló és Zalakaros volt, míg a külföldi vendégek Hajdúszoboszló után Hévízt, Siófokot és Balatonfüredet részesítették előnyben.

A turizmus bővüléséhez legnagyobb mértékben a teljes hazai vendégéjszaka-forgalom 26%-át adó főváros, illetve a beutazóforgalom erőteljes visszaépülése járult hozzá. 2022-höz képest Budapest idén nyáron közel 30%-kal több nemzetközituristát vonzott,és a hazai vendégek száma is több mint 4%-kal nőtt ebben az időszakban. A fővárosi vendégéjszakák száma csaknem egyötödével bővült tavaly nyárhoz képest. A nyári szezonban a magyar fővárosban az Egyesült Királyságból, Németországból és az Amerikai Egyesült Államokból érkezők töltötték a legtöbb vendégéjszakát, őket az izraeliek és olaszok követték.

A nyár első másfél hónapjában 127,7 milliárd forint bevételt értek el a szálláshelyek. Ebből 74,3 milliárdot külföldiek hagytak a szolgáltatóknál, 28%-kal többet, mint 2022 azonos időszakában. A belföldi szálláshelyi bevételek 12%-át SZÉP Kártyával fizették. A vendéglátás 251,2 milliárd forint árbevétele 16%-kal múlta felül a megelőző évit.

További információ:

A Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

További információ: igyutazunk.hu

Legfrissebb

Bárki építheti: megnéztük a budapesti Lego-villamost

Parádés új villamost mutattak be Budapesten. Az új jövevényt szerda reggel leplezték le a Ferencvárosi Kocsiszínben. A sajtónyilvános eseményen a Budapest Brand, a BKV,...

MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai

A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét biztosító, és annak kifizetését módosító javaslatokat nyújtott be a napokban a Nemzetgazdasági Minisztérium. A felszolgálási...