2024. május 15., szerda
15.8 C
Budapest

Érték lett megőrizni a múltbéli szép holmikat: interjú a Lovebug vintage alapítójával

Romantikus vintage hangulatba érkeznek azok, akik felfedezik a Lovebug vintage boltot, az autentikus használtruha üzletet a Margit körút 62. szám alatt.

A boltocska egyik különlegessége, hogy nem az utcafrontra néz, hanem lakásüzlet, vagyis kapucsengővel kell jelezni az érkezésünket, hogy készen állunk a múlt kincseinek vadászatára. Akik vonzódnak ehhez az életérzéshez, azok semmi esetre se vonják meg maguktól az élményt, amiben a többi között bakfis éveik divatvilágával is találkozhatnak. Kertész Violetta üzletvezetőt kérdeztük a már 10 éve megálmodott egyedi lakásboltról.

Mikor nyitottátok meg a Lovebug vintage boltot?

12 évvel ezelőtt pattant ki a fejemből az ötlet, hogy vintage holmikkal foglalkozzak. Első körben a webshopot hoztuk létre, mert bizonytalan voltam, hogy mennyire lesz érdeklődés a vásárlók körében. Mondhatni, a divatszakmában otthon éreztem magam, mivel korábban stylistként és divatszerkesztőként dolgoztam a Stílus Magazinnak. Az volt a célom, hogy egy saját, egyedi ötletet valósítsak meg. Mindig szerettem turkálókból öltözni, antik piacokra járni, ezt a két irányt ötvözve kezdtem el kialakítani a webshopot. Egy idő után komoly érdeklődés kezdett kialakulni, hogy a vásárlók személyesen is megnézzék, kézbe foghassák az árukat. A webshop elindítását követően másfél évvel később kialakítottam az üzletet a Margit körúton, ami már több mint 10 éve működik.

Egyedi módon egy egész lakást erre a célra rendeztetek be. Nem volt kockázatos, hogy a bolt nem az utcára néz?

Nem volt annyi kezdő tőkém, hogy kibéreljek egy üzlethelyiséget. Megörököltem az édesanyám műteremlakását, és úgy gondoltam, hogy ez még mindig költséghatékonyabb, mint havonta bérelni egy utcafrontos üzletet. Az első két évben csak az egyik szoba volt berendezve, az évek alatt folyamatosan nőtt a kínálatunk. Kezdetben képző- és iparművészek festményeiből szerveztünk kiállításokat a galérián, mert a félig üres lakásban erre volt lehetőségünk. Most már az egész 70 négyzetméteres üzletet berendeztük ruhákkal, táskákkal, cipőkkel, kiegészítő ékszerekkel, vintage tárgyakkal, retró díszekkel, könyvekkel, bakelitlemezekkel, matricákkal, kerámiákkal. Kialakítottunk egy nagyon személyes, családias hangulatot. A kisfiam születése óta nem tudok minden nap az üzletben lenni, de a munkatársaim szeretettel fogadnak minden érdeklődőt. Azoknak is örülünk, akik csak körbenézni jönnek be, és a családias hangulattól jól érzik magukat. Fontosnak tartom, hogy lelassuljon a vásárlási élmény, hogy ne kapkodva vásároljunk, hanem egy kellemes életérzéssel párosuljon. Nem egyszer fordul elő, hogy ha valaki bejön hozzánk, akár egy órát is elnézeget nálunk, amíg bejárja az üzletet. Az elmúlt 10 év alatt egy sajátos múzeumhangulat alakult ki a lakásban, amit nagyon szeretnek a vendégeink, és mi magunk is!

Hogyan éritek el, hogy egy nem utcafrontos üzletbe becsalogassátok a vendégeket?

Szerencsére a social média ebben komoly segítségünkre van, bár amikor elkezdtem az üzlettel foglalkozni, akkor nem volt sem TikTok, sem Instagram, csak a Facebook. Több év alatt értük azt el, hogy minden nap egyre többen jönnek be hozzánk. Nagyon sok vásáron jártam, hogy beszerezzem a kincseinket, sok piacot ismerek, amelyek vintage jellegűek. Eseményeket is szerveztem az üzletbe. Kitaláltam extra programokat is, mint a hennázás, a hajbatollazás, pezsgős események, amikkel be tudtam csalogatni a vendégeket. Sokat járok külföldre, ahonnan szintén egyedi termékeket hozok. Szerveztünk francia, ázsiai, berlini vásárnapokat, amelyeken óriási volt az érdeklődés. A külföldiek főleg az Instagramon találnak meg minket, de a TikTokon is érdemes fent lenni. A főiskolán kommunikáció szakon diplomáztam, ezért könnyen feltalálom magam a social média világában. Mivel imádom a munkámat, ezért személyes hangvételű postokban szívesen megosztom az élményeimet a beszerző körutakról. Azt gondolom, hogy látszik, hogy az üzlet mögött szeretet és szenvedély van. Ez egy női vállalkozás, bár a férjem nagyon sokat segít, és az anyósom is készít egyedi táskákat. Az elmúlt 10 év alatt egyik napról a másikra fejlődött ki a mi kis üzletünk, és bővült a vevőkörünk. Örömmel állapítjuk meg, hogy minden nap van egy-két új vendégünk.

A fast fashion márkák világában növekvő tendenciát mutat a vintage holmik iránti érdeklődés. Mivel magyarázod ezt?

Én nagyon örülök ennek a tendenciának. A ’90-es években voltam fiatal, amikor még nem voltak fast fashion márkák Magyarországon. Én már 16 évesen is turikból öltözködtem, potom pénzekért szereztem be egyedi, különleges rucikat. Már akkor szerettem ezt a világot, pedig akkor még más volt a megítélése a használt ruháknak, nem is vintage-nek hívtuk. Napjainkban a fenntarthatóság egyre fontosabb szempont lett. Azt látjuk a vásárlóinkon, hogy nem azért jönnek be hozzánk, mert nincs keretük megvenni a divatos holmikat a márkás üzletekben, hanem mert ragaszkodnak a régi fazonokhoz, amelyek strapabíróak, illetve szeretnének odafigyelni a környezetvédelemre, és ezért vintage vagy second hand holmikat vásárolnak. Szerencsére megfigyelhető az a tendencia, hogy a szupersztárok is felveszik a nívós rendezvényeken a 30 évvel ezelőtti ruhákat. Sokat jelent az is, hogy a média erről hogyan kommunikál. Úgy látom, hogy érték lett megőrizni a múltbéli szép holmikat.

A boltunkban válogatott és különleges darabokokat árulunk. Napjainkban sajnos a ruhaipar az egyik legszennyezőbb iparág. Elgondolkodtató, hogy szükség van-e ennyi ruhára. Régen nem volt ilyen óriási választék. Természetesen nem lehet mindent megtalálni a vintage boltokban, néha én is bemegyek egy-egy fast fashion márkájú boltba. A környezetvédelemre egyre nagyobb figyelem kerül, ezért a nagyobb cégek is kezdenek törekedni arra, hogy kevesebb környezetszennyezéssel állítsák elő a termékeiket. Persze az is kérdés, hogy ez mennyire szól csak kifelé a médiának.

Hogyan tervezitek a jövőt, hosszú életű lesz a Lovebug vintage boltocska?

Nagyon remélem, hogy a 20. születésnapot is meg fogjuk ünnepelni! Számomra ez egy szeretetvállalkozás, és nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy meg tudok élni abból, amit nagyon szeretek, ami a szenvedélyem. Sok év munkája van ebben a boltban, de úgy érzem, hogy megérte. Azt is látom, hogy egyre több fiatal fedez fel bennünket. Sok újdonságot is beszerzünk, mint a napszemüvegeket, ékszereket, amelyek nem kimondottan régiek, de egy korszakot vagy egy hangulatot idéznek meg. Azt látom, hogy az új generáció is nagyon nyitott erre. Amíg a vásárlóink szeretnek betérni hozzánk, addig mindenképp életben tartjuk az imádott üzletünket.

Legfrissebb

Budán csaptak össze a média dolgozói az Arany Glóbuszon

Már 16. alkalommal szervezték meg az Arany Glóbusz médiakupát. Idén először, a Kodolányi János Egyetem budai kampuszán csaptak össze a kommunikáció területén dolgozók csapatai. Mindenkinek...

Turisztikai ügynökség: 2024 rekordév lehet az első negyedéves számok alapján

Az év első három hónapjában 7,1 millió vendégéjszakát könyvelhettek el a magyarországi szálláshelyek, amely 14 százalékkal haladta meg a tavalyi negyedéves számokat. A Magyar...